Obec Roztoky

Tipy na výlety

Cyklovýlet Roztoky – Lány

Z Roztok vyjeďte směrem na Křivoklát a pokračujte do obce Městečko, na rozcestí U zeleného kříže. Trasa vede dál na Ploskov a k zámku Lány. Odtud jeďte na Píně, do Sv. Alžběty, zpět do Městečka, na Křivoklát, a posléze zpátky do Roztok.
Celkem ujedete asi 42 km po středně náročné trase.

Hamousův statek ve Zbečně

Je to památka lidové architektury. Ve Zbečně bylo ještě v 50. letech mnoho statků s klenutými vjezdovými vraty do dvora, nespočet malých chaloupek různých řemeslníků či drobných zemědělců.

Hospůdka U Rozvědčíka

V Roztokách přejdete silniční most a za mostem se dáte vlevo po červené turistické značce. Ta vás dovede po silnici vzhůru ke křižovatce se zrcadlem. Cesta značená turistickou značkou vede ještě kousek vzhůru, silnice vlevo dolů vede k řece, kolem kempu Višňová, a pokračuje dál podél řeky až do Nezabudic.

Hrady Točník a Žebrák

Hrad Točník, dříve soukromé i reprezentační sídlo českých králů, dnes významný úkryt letní kolonie netopýra velkého. Vydejte se po staré obchodní stezce obdivovat historii i současnost unikátního souhradí v malebné krajině na jižním okraji CHKO Křivoklátsko.

K rozhledně Buková po Školní NS

Z Roztok se vydáte přes silniční most vpravo a kousek za mostem odbočíte vzhůru do kopce na Školní NS. Úzká cesta vás nahoře vyvede z lesa a vy se vydáte vlevo směrem k obci Velká Buková.

Křivoklátskem po vodě

Berounka, tato nejstarší česká řeka, je velmi klidnou řekou, proto je vhodná i pro začínající vodáky. Úsek řeky Berouny na Rakovnicku (24 km) je nejkrásnější na celém jejím toku. Berounka tu protéká hlubokými údolími Křivoklátska a je lemována množstvím pozoruhodných míst.

Muzeum motocyklů Křivoklát

Muzeum motocyklů Křivoklát je umístěno v novém objektu přímo v podhradí hradu Křivoklát. Je považováno za jedno z nejkomplexnějších u nás, motocykly Jawa a ČZ jsou zde v kompletních řadách až do roku výroby 1959. Samozřejmě tu najdete i některé pozdější modely.

Přírodní rezervace Jezírka

Skryjská jezírka jsou vyhledávaným cílem turistů všech věkových kategorií. Od Roztok jsou Skryje vzdálené 15 km, autem jste tam za 20 minut. Za mostem v Roztokách odbočte vlevo. Silnice nejprve chvíli stoupá, ale pak vás vede převážně podél řeky.

Přírodní rezervace Na Babě

Rezervace se nachází na levém břehu Berounky. Z pohledu z Roztok je to část území na protějším svahu řeky spolu s přilehlým lesem vrchů Sokolí a Baba. Najdete zde řadu chráněných rostlin, rezervace byla vytvořena pro ochranu zakrslé a habrové doubravy, která v oblasti roste.

Přírodní rezervace Stříbrný luh

Stříbrný luh je přírodní rezervace, která se nachází na svazích po pravé straně údolí řeky Berounky mezi obcemi Roztoky a Újezd nad Zbečnem. Prochází jím celkem pohodlná cesta po vrstevnici, ale jinak je nepřístupný, stráně nad řekou jsou velmi strmé.

Rozhledna na Velké Bukové

Rozhledna se nachází na okraji obce Velká Buková, asi 4 km od Roztok. Je postavena ze dřeva z okolních lesů, na její výrobu padlo 85 kubíků modřínu. Její výška je 15 metrů a na její vrchol se dostanete po zdolání 72 schodů.

Studánka U Tří pramenů

Aneb cesta do Kneippových lesních lázní. Na potoce Klucná v místě, které se jmenuje Tři prameny, vyvěrají tři vodní zdroje, tři prameny studánky. Hlavní pramen se jmenuje Voda z lesních tišin, ostatní dva nemají jméno.

Výlet k Emilovně

U obce Karlova Ves, uprostřed křivoklátských lesů, se nachází krásné místo zvané Emilovna. Jedná se o soubor hájoven na rozsáhlé lesní louce s rybníčkem. Loveckou chatu Emilovnu nechal zbudovat kníže Max Egon Fürstenberg pro svého bratra Emila v roce 1863.

Z Roztok do Častonic podél řeky a zpět přes Babu

Tato cesta vede nejprve po levém břehu Berounky. Z Roztok se na úzkou a chvílemi obtížněji schůdnou cestičku dostanete tak, že po přejití silničního mostu se dáte doprava, za viaduktem přejdete Rakovnický potok přes můstek, za kterým po cestičce sejdete dolů kolem skalního převisu k řece.

Z Roztok do Karlovy vsi přes Dlouhý hřeben

Červená turistická značka v horní části Roztok vás dovede kolem hájovny vzhůru nad Roztoky. Přejdete silnici a příjemnou cestou půjdete po červené až k zámku Leontýn. Dlouhý hřeben, kudy vede značka, je území obce Roztoky.

Z Roztok do Městečka kolem hradu Křivoklátu

Tip na krátký výlet s výhledy na hrad Křivoklát.
V Roztokách přejděte silniční most a dejte se po silnici směrem na Křivoklát, tedy za mostem vpravo. Minete školu, projdete pod viaduktem a za ním zabočte opět vpravo na můstek přes Rakovnický potok.

Za Otou Pavlem do Luhu u Branova

Kraj u Branova je úzce spojen se spisovatelem Otou Pavlem, sem jezdil slavný spisovatel za převozníkem Proškem na ryby, zde ve svém milovaném kraji odpočíval, a právě tento kout Křivoklátska mu byl inspirací pro jeho knihy, mnohé ze zde žijících postav popsal ve svých povídkách.

Zámek Lány, Muzeum T. G. Masaryka

Dvacet minut autem od Roztok se na pokraji křivoklátských lesů nachází zámek Lány, letní sídlo prezidentů České republiky, který je nepřístupný, ale lze navštívit zámecký park a další zajímavosti v okolí. První zmínka o Lánech pochází z roku 1392.

Zřícenina hradu Týřov

Hrad Týřov se vypíná nad pravým břehem řeky Berounky přibližně 10 kilometrů jihozápadně od Roztok. Ke zřícenině se dostanete po žluté turistické značce začínající u mostu přes Berounku ve Skryjích.

Železniční muzeum Lužná u Rakovníka

Muzeum najdete v prostorách bývalé výtopny společnosti Buštěhradská dráha. Tehdejší výtopna Lužná – Lišany patřila do sítě základen pro provozní ošetření lokomotiv. S postupem doby a nástupem motorových lokomotiv se snížil význam depa a nakonec jej železničáři v polovině devadesátých let přestali využívat.

Obec

ČEZ odstávky

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Kvalita ovzduší v obci

Envitech

Více informací o kvalitě ovzduší naleznete ZDE...