Obec Roztoky

Tipy na výlety

Z Roztok do Častonic podél řeky a zpět přes Babu

Tato cesta vede nejprve po levém břehu Berounky. Z Roztok se na úzkou a chvílemi obtížněji schůdnou cestičku dostanete tak, že po přejití silničního mostu se dáte doprava, za viaduktem přejdete Rakovnický potok přes můstek, za kterým po cestičce sejdete dolů kolem skalního převisu k řece.

Z Roztok do Karlovy vsi přes Dlouhý hřeben

Červená turistická značka v horní části Roztok vás dovede kolem hájovny vzhůru nad Roztoky. Přejdete silnici a příjemnou cestou půjdete po červené až k zámku Leontýn. Dlouhý hřeben, kudy vede značka, je území obce Roztoky.

Z Roztok do Městečka kolem hradu Křivoklátu

Tip na krátký výlet s výhledy na hrad Křivoklát.
V Roztokách přejděte silniční most a dejte se po silnici směrem na Křivoklát, tedy za mostem vpravo. Minete školu, projdete pod viaduktem a za ním zabočte opět vpravo na můstek přes Rakovnický potok.

Za Otou Pavlem do Luhu u Branova

Kraj u Branova je úzce spojen se spisovatelem Otou Pavlem, sem jezdil slavný spisovatel za převozníkem Proškem na ryby, zde ve svém milovaném kraji odpočíval, a právě tento kout Křivoklátska mu byl inspirací pro jeho knihy, mnohé ze zde žijících postav popsal ve svých povídkách.

Zámek Lány, Muzeum T. G. Masaryka

Dvacet minut autem od Roztok se na pokraji křivoklátských lesů nachází zámek Lány, letní sídlo prezidentů České republiky, který je nepřístupný, ale lze navštívit zámecký park a další zajímavosti v okolí. První zmínka o Lánech pochází z roku 1392.

Zřícenina hradu Týřov

Hrad Týřov se vypíná nad pravým břehem řeky Berounky přibližně 10 kilometrů jihozápadně od Roztok. Ke zřícenině se dostanete po žluté turistické značce začínající u mostu přes Berounku ve Skryjích.

Obec

ČEZ odstávky

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Kvalita ovzduší v obci

Envitech

Více informací o kvalitě ovzduší naleznete ZDE...